wypadki

WYPADEK PRZY PRACY 

Za wypadek przy pracy uważa się:

  • nagłe zdarzenie,
  • wywołane przyczyną zewnętrzną,
  • powodujące uraz lub śmierć,
  • które nastąpiło w związku z pracą.

Obowiązki pracodawcy w związku z wypadkiem przy pracy:

  • należy podjąć niezbędne działania eliminujące zagrożenie,
  • należy zapewnić udzielenie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym,
  • należy ustalić okoliczności i przyczyny wypadku – w ciągu 14 dni od uzyskania informacji o zdarzeniu, sporządzić dokumentację powypadkową,
  • należy zastosować odpowiednie środki zapobiegające podobnym wypadkom,
  • należy niezwłocznie zawiadomić właściwego inspektora pracy i prokuratora o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy

 WYPADEK W DRODZE DO LUB Z PRACY

Za wypadek w drodze do lub z pracy uważa się:

  • nagłe zdarzenie,
  • wywołane przyczyną zewnętrzną,
  • które nastąpiło w drodze do lub z pracy jeżeli droga ta była najkrótsza i nie została przerwana.

Obowiązki pracodawcy w związku z wypadkiem w drodze do/z pracy:

  • należy ustalić okoliczności i przyczyny wypadku – w ciągu 14 dni od uzyskania informacji o zdarzeniu, sporządzić dokumentację powypadkową,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *